sticktider

Varje dag går jag förbi en helt fantastisk garnaffär, och varje gång blir jag helt fantastiskt sugen på att gå in och bara shoppa loss. Sen kommer jag i håg alla ledsna halvfärdiga kreationer som bara ligger och skräpar i olika små listiga påsar och väskor där hemma.

Alltså jag gillar att sticka , bara det att jag inte är tillräckligt duktig för att kunna hänga med i samma takt som jag får alla mina idéer. Det exemplariska var förra året när mr t var en liten plutt. jag köpte garn , ritade mönster och skickade till frankrike där svärmor ( eller tja kanske någon gång..) stickade en fantastisk kofta med läderknappar, inköpta på KnappKarlsson här i Götet. Fiffigt va?

För er som inte har den servicen så finns det massa fina stickade koftor, mössor mm ute i butikerna.

Dessa små sockersöta tossor och mössa finns på la redoute för tillfället. kankse något attt lägga i  årets julstrumpa?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0