Är inte stjärngossar lite menlösa?

I dag är det jobb som gäller. På vägen hit kunde jag inte undgå att märka att julen börjar nu börjar närma på allvar, i alla fall om man ska tro butikerna i stan.
Överallt är det tomtar, adventsstjärnor och ljusslingor. Jag känner att jag inte riktigt är beredd för julens ankomst riktigt ännu.

Däremot måste jag börja fundera seriöst på mr t' s juloutfit. Or should I say lusseoutfit. Det ryktas om ett hederligt luciatåg på dagis och sånt är jag inte sen att hänga på. En bra ursäkt tycker jag för att kunna gå ut och shoppa nåt passande.

Då är frågan. Tomte, pepparkaksgubbe eller varför inte lucia? Stjärngosse och tärna känns lite menlöst, eller?


Kommentarer
Postat av: kim

själv tycker jag att det är stjärngossarnas år i år. de är lite udda och sticker, bokstavligt talat, ut ur mängden. dessutom lär väl harry potter-hysterin hålla sig kvar ett tag och en stjärngosse skulle väl kunna kallas luciatågets magiker?

tärnor har jag ingen aning om, jag blev alltid vald till lucia ;)

2007-11-21 @ 13:27:07
URL: http://kimmono.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0